برگزاری نشست مربیان تربیتی جامعةالمصطفی + تصاویر

به مناسبت هفته تربیت جامعةالمصطفی، نشست مربیان تربیتی المصطفی بعد از ظهر امروز در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد.

جانشین ریاست المصطفی ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک شعبان و تقدیر از تلاش ها و زحمات مربیان تربیتی جامعةالمصطفی، ابراز داشت: جدا از کسوت روحانیت و خدمت در جامعةالمصطفی، انتخاب برای فعالیت در بحث اخلاق طلاب فضیلتی الهی است که شکر آن بر شما واجب است.

وی مسئولیت مربیان اخلاقی را بسیار سنگین دانست و یادآور شد: برای انجام این رسالت مهم باید ضمن توسل به ائمه اطهار(علیهم السلام) با وظایف و رسالت های خود آشنا باشید و برای ایفای نقش خود تمام تلاش خود را بکار گیرید.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور آشنایی با نظام نامه تربیتی المصطفی را برای مربیان اخلاقی المصطفی ضروری دانست و ابراز داشت: استفاده از فرصت های طلاب یکی از مسائلی است که باید مورد توجه مربیان اخلاق باشد. عمده مشکلات در زمان فراغت رخ می دهد. باید برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت طلاب صورت گیرد.

وی رعایت زیّ طلبگی را مسئله ای مهم برای روحانیون و طلاب دانست و گفت: شئونات طلبگی از چهره ظاهری تا باطن افراد را شامل می شود. دغدغه طلاب اگر محدود به زندگی دنیوی و معیشت باشد آنان را از متن جامعه دور می نماید و پیوند روحانیت و مردم را تضعیف می کند. زیَ طلبگی به معنی داشتن دغدغه برای جامعه و مردم است و باید مورد نظر باشد.

جانشین ریاست المصطفی ادامه داد: از مربیان تربیتی المصطفی توقع می رود طلاب را با هویت و شئونات روحانیت آشنا نمایند.

وی آشنایی مربیان تربیتی المصطفی با ظرفیت های جامعةالمصطفی را ضروری خواند و یادآور شد: مربیان تربیتی المصطفی برای حل مشکلات و مسائل طلاب می توانند از ظرفیت های موجود در المصطفی استفاده نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور با اشاره به تنوع ملیتی گسترده المصطفی، اظهار داشت: تعامل با این تنوع ملیتی و فرهنگی نیازمند دقت و حساسیت بیشتری از سوی مربیان تربیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی فضای مجازی را یکی از ابزارهای خوب برای فعالیت های فرهنگی برشمرد و افزود: در بحث مشاوره، تعامل و هم افزایی، مربیان تربیتی المصطفی باید یاری گر یکدیگر باشند و در انتقال تجربیات به یکدیگر از هیچ تلاشی فروگذار ننمایند.

جانشین ریاست المصطفی در پایان با اشاره به روایتی از امام صادق(علیه السلام) ابراز داشت: بر اساس این روایت، تعامل با مردم باید با نگاه خانوادگی باشد. اگر جامعه را به عنوان خانواده خود ببینیم نسبت به آن دغدغه مندتر خواهیم بود. جایگاه مربیان تربیتی مانند پدران و مادران خانواده است که خوشبختانه شما عزیزان تا کنون به این شأن به خوبی عمل نموده اید.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، شماری از مربیان تربیتی المصطفی به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و در پایان از شماری از مربیان برگزیده سال ۱۴۰۱ با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک کنید