برگزاری نشست تربیتی در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان

به مناسبت هفته تربیت و گرامیداشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی ،نشستی صمیمانه در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان برگزار شد .

در این برنامه دکتر رجبی از اساتید مدرسه عالی خواهران ، با اشاره به این مهم که مبحث تربیت دامنه بسیار گسترده ایی دارد و یکی از معانی آن رشد و نمو انسان است خاطر نشان کرد: خدا جویی در درون انسان نهادینه شده است و انسان دارای یک مسئولیت و امانت الهی است .

وی درادامه و با اشاره به اینکه خداوند کارگردان است و انسان بازیگر و هر فردی در زندگی اجتماعی خود در این دنیا دارای نقشی است ، با شمارش عوامل تربیت افزود: در تربیت انسان عوامل محیطی، وراثت ، شغل ، مدرسه و.. نقش دارند و فرد با توجه به محیط اجتماعی که در آن رشد می یابد می تواند از محیط بهرمند شده و تربیت یابد.

دکتر رجبی مهمترین عامل تربیت را خانواده دانسته و ابراز داشت: اولین عامل تربیت در انسان نهاد خانواده است و چه بسا امور دینی ، احکام و عبادات در پرتو خانواده در رشد انسان و تعالی معنوی فرد موثر باشد.

وی در پایان با اشاره به آیه ۱۱۴ سوره هود (وَأَقِمِ الصَّلَاةَ طَرَفَيِ النَّهَارِ وَزُلَفًا مِنَ اللَّيْلِ ۚ إِنَّ الْحَسَنَاتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئَاتِ ۚ ذَٰلِكَ ذِكْرَىٰ لِلذَّاكِرِينَ) بیان داشت : اعمال زشت و ناپسند در انسان همانند رذایل ریا، دروغ، تکبر و … با عث می‌شوند انسان حسناتش نیز از بین بروند و کم رنگ شود عامل بدبختی انسان عدم تربیت صحیح اسلامی است که تنها با تکیه به آیات و روایات و در پرتو دستورات الهی می‌شود به این امر مهم دست یافت .

این جلسه با پرسش و پاسخ دانش پژوهان به پایان رسید.