قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی؛

سه ضلع استواری علمداران مسیر تبیین معارف ناب الهی

در تبیین معارف الهی، مهم‌تر از بیان و تشریح آموزه‌ها، بصیرت افزایی در مسیر فهم صحیح دین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور، در گردهمایی فعالان فرهنگ دینی عرصه بین‌الملل، بر لزوم بهره‌برداری خاص از ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان تأکید و حضور در جمع طلاب جامعةالمصطفی به‌ویژه مبینان معارف ناب الهی را مایه مباهات و خرسندی دانست و اذعان داشت: در تبیین معارف الهی، مهم‌تر از بیان و تشریح آموزه‌ها، بصیرت افزایی در مسیر فهم صحیح دین است.

وی در ادامه نورافشانی و نشان دادن مسیر تعالی و اعطای بصیرت و فهم عمیق در جامعه را نخستین و مهم‌ترین گام مسیر تبیین معارف ناب الهی دانست و با تأکید بر این‌که بصیرت مصونیت ساز است، نه علم؛ اظهار داشت: در گستره تاریخ بسیاری از افراد بودند که در عین آراستگی به‌مراتب بالای علم، بدون بصیرت به مرگ جهالی از دنیا رفتند. در تبیین معارف الهی و بصیرت بخشی، باید نظام اولویت‌های زندگی را ناظر به گفتمان اسلامی تشریح و تدوین نماییم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور، ضمن اشاره به هجمه‌های بی‌امان دشمنان اسلام و انقلاب، بابیان این‌که مردم ایران اسلامی در بعد سیاسی به بصیرت بالایی نائل‌آمده‌اند، اظهار داشت: حضور درصحنه‌ها و وقت‌شناسی ایشان در مقابله با فتنه‌ها، نشان‌دهنده عمق بصیرت وصف‌ناپذیر ایرانیان است.

وی آراستگی به بصیرت، صبر و علم به مواضع حق را سه ضلع استواری علمداران مسیر تبیین معارف ناب الهی دانست و ابراز داشت: امام شناسی، دشمن‌شناسی و دین‌شناسی سه رسالت مهم اهل بصیرت است و امامت چراغ فروزان هدایت در مسیر پرپیچ‌وخم زندگی است.

قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی با تأکید بر این‌که مردم باید علمداران واقعی دین، یعنی اهل‌بیت علیهم‌السلام را به‌خوبی بشناسند، تصریح کرد: در صورت شناخت دقیق علمدار دین، مردم هیچگاه گرفتار انحرافات نخواهند شد.

وی ولایت‌فقیه را علمدار دین در دوران غیبت امام علیه‌السلام دانست و بابیان این‌که جامعه‌ای که بر محور ولایت‌فقیه آرام بگیرد، جامعه‌ای بصیر خواهد بود، اظهار داشت: باید گفتمان امامت در جان‌ودل مخاطبان بنشیند و آرام گیرد.

توجه به دشمن‌شناسی در فرایندهای تبیینی از دیگر تأکیدات حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور بود؛ وی ضمن اشاره به دسیسه‌های دشمنان خدا در حذف دین از صحنه‌های مختلف اجتماعی، خاطرنشان ساخت: در نقش‌آفرینی‌های تبیینی، باید ردپای دشمنان الهی در تضعیف فرهنگ دینی را به مخاطبان بین المللی نشان دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت احیای نفوس و تشریح دین‌شناسی در جوامع انسانی تأکید نمود و بابیان این‌که دین برای عمل در دنیاست، اظهار داشت: دین برای تمام فرایندهای اداره جامعه و همه نظامات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … طرح و برنامه‌ای دقیق و پویا دارد؛ چرا که هدف از بعثت انبیای الهی اداره تمام شئون جامعه است.