مدیر کل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم؛

فعالیت‌های قرآنی دانش آموختگان، شعاع آثار رویکردهای قرانی جامعةالمصطفی است

فعالیت‌های قرآنی طلاب جامعه المصطفی، شعاع آثار رویکردهای قرانی جامعةالمصطفی است که در کشورهای مختلف نمود یافته است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی در نشست علمی «راهبردها و ره‌آوردهای قرآنی جامعةالمصطفی العالمیة در عرصه بین‌الملل» که در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این نشست تخصصی بابیان این‌که جامعةالمصطفی در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قران کریم مشارکت فعالی را رقم‌زده است، اظهار داشت: امسال رویکرد جدیدی را در کیفی بخشی به نحوه ارائه آثار قرآنی المصطفی در عرصه‌های نمایشگاهی داشته‌، تمام آثار فعالیت‌های قرآنی المصطفی در کشورهای مختلف از زبان طلاب و دانش‌آموختگان کشورهای مختلف تبیین و تشریح می‌گردد.

وی راهبردها و ره‌آوردهای قرآنی المصطفی و برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان قرآنی در جامعه المصطفی را مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: فعالیت‌های قرآنی طلاب جامعه المصطفی، شعاع آثار رویکردهای قرانی جامعةالمصطفی است که در کشورهای مختلف نمود یافته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان راهبردهای قرانی جامعه المصطفی پرداخت و یادآور شد: جامعه المصطفی در حوزه زیرساخت‌ها و حوزه بینشی تمام برنامه‌های خود را در مسیر توسعه، گسترش و مرجعیت قرآنی در تمام رویکردهای فعالیتی ترسیم نموده است، قران در جامعة المصطفی محور تمام فعالیت‌ها بوده، در تمام نمایندگی‌های این مجموعه فاخر بین‌المللی قران کریم محور گفتمانی بین‌الادیانی و بین المذاهبی است.

مدیر کل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی افزود: تمدن سازی، وحدت‌آفرینی و ظرفیت دفع خصومت‌های درون دینی و درون مذهبی قرآن کریم، ظرفیت عظیمی را پیش روی جامعةالمصطفی ترسیم نموده است، تا این کتاب آسمانی را به‌عنوان پیشانی فعالیت‌های خود در تمام حوزه‌های دانشی قرار دهد.

وی با تأکید بر این قرآن کریم در تمام رشته‌ها و حوزه‌های دانشی جامعةالمصطفی اشراب شده است، اذعان داشت: جامعةالمصطفی با تأسیس ۲۲ گروه علمی قرآنی و حدیثی در کشورهای مختلف و تربیت بیش از ۵ هزار حافظ قرآن کریم و متخصص در رشته‌ها و گرایش‌های متنوع قرآنی، ظرفیت بالایی را پیش روی فعالیت‌های قرانی عرصه بین‌الملل ایجاد نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی توجه به تخصص‌های قرانی و حدیثی را مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: جامعةالمصطفی العالمیة در حوزه فعالیت‌های ترویجی اقدامات ارزشمندی را رقم‌زده است؛ به‌گونه‌ای که در حوزه‌های تربیتی، معارف قران کریم پایه طراحی نظام‌نامه تربیتی قرارگرفته است. توسعه و فرهنگ‌سازی معارف قرآنی در قالب برپایی برنامه‌های متعدد تربیتی تنها بخشی از رویکردهای المصطفی است.

مدیر کل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی فضاسازی‌های قرانی و ارائه جلوه‌های قرانی در قالب‌های متعدد را از دیگر رویکردهای این مجموعه دانست و ابراز داشت: توسعه نهضت ترجمه قران کریم و ترجمه متون تفسیری ازجمله ره‌آوردها و راهبردهای جامعةالمصطفی در ترویج معارف ناب الهی است. توسعه کمی و کیفی منشورات قرانی و راه‌اندازی ۱۲ نشریه علمی و ترویجی در خصوص فعالیت‌های قرانی و حدیثی از دیگر رویکردهای قرآنی المصطفی به شمار می‌رود.