رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی؛

ره‌آورهای قرآنی جامعةالمصطفی نویدبخش رویکردهای منسجم و مستحکم است

چاپ و نشر 5 مجله علمی و پژوهشی و مجلات متعدد تخصصی نویدبخش رویکرد منسجم و مستحکم جامعه المصطفی در عرصه فعالیت‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی اصفهانی در نشست علمی «راهبردها و ره‌آوردهای قرآنی جامعةالمصطفی العالمیة در عرصه بین‌الملل» که در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت مولی‌الموحدین امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، و اهمیت بهره‌مندی از فضیلت‌های لیله‌القدر به ره‌آوردهای قرآنی جامعه المصطفی اشاره نمود و یادآور شد: جامعةالمصطفی با تأسیس نمایندگی‌هایی در بیش از ۶۰ کشور جهان، ۶ حوزه دانشی قرآن و حدیث، فقه و اصول، علوم انسانی، فرهنگ و زبان، حکمت و فلسفه و تاریخ و تمدن را هدف‌گذاری نموده است.

وی گزارشی از رشته‌ها و گرایش‌های قرآنی در جامعه المصطفی ارائه و راه‌اندازی مجتمع قرآن و حدیث را از جدیدترین رویکرد کلان جامعه المصطفی در حوزه قران و حدیث دانست و ابراز داشت: برپایی جشنواره مقالات و آثار فاخر پژوهشی در قالب جشنواره شیخ طوسی و نیز راه‌اندازی کنگره‌های بین‌المللی متعدد توانسته آثار ارزشمندی را تولید و ناظر به نیازهای دانشی عرصه‌های نوین تقدیم نماید.

رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی به برخی از کنگره‌های فاخر جامعه المصطفی در عرصه بین‌الملل اشاره کرد و ابراز داشت: تولید متون درسی یکی از کارهایی است که تاکنون بیش از ۱۰۰ متن درسی قرآنی در جامعه المصطفی به زبان‌های مختلف تدوین و ارائه‌شده است.

وی چاپ و نشر ۵ مجله علمی و پژوهشی و مجلات متعدد تخصصی را نویدبخش رویکرد منسجم و مستحکم جامعه المصطفی در عرصه فعالیت‌های قرانی توصیف کرد و ابراز داشت: تولید تفسیرهای ترتیبی و موضوعی و راه‌اندازی ۲۰ رشته و گرایش جدید قرآنی و نیز تولید ترجمه‌های فاخر قرانی و بازنشر آن در عرصه بین‌المللی ازجمله اقدامات ارزشمند جامعه المصطفی است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن معرفی ترجمه تفسیری قرآن کریم، از سکان‌داری اساتید و مفاخر قرآنی کشور در خلق این عصر فاخر تقدیر نمود و یادآور شد: ترجمه تفسیری آیات الهی در جلسات قرآن کریم از اهمیت بالایی برخوردار بوده، این مهم ناظر به ترجمه آزاد دنبال می‌شود.

رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی به ویژگی‌های ترجمه تفسیری اشاره و رعایت مبانی و قواعد ترجمه قران کریم، بیان خلاصه تفسیر و ذکر توضیح‌های اضافی همراه با اصل ترجمه، تبیین شأن نزول و نکات تفسیری مبتنی بر روایات، جداسازی توضیحات به‌ویژه علامت‌ها و پاورقی‌ها و روان و خوش فهم سازی ترجمه برای عموم و … از دیگر ویژگی‌های این سبک ترجمه‌ایات الهی است.