دیدار طلاب برگزیده مجتمع عالی فقه با رئیس جامعةالمصطفی

دیدار صمیمانه‌ی شماری از طلاب و استادان برگزیده مجتمع آموزش عالی فقه با رئیس جامعةالمصطفی العالمیه عصر امروز در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه (مدرسه حجتیه) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در این دیدار ضمن تقدیر از طلاب، اساتید و کارکنان مجتمع آموزش عالی فقه، اظهار داشت: گزارشی که طلاب محترم در این جلسه از فعالیت‌های علمی و فرهنگی خود بیان کردند، بسیار نویدبخش و بیانگر تلاش بی‌وقفه این عزیزان برای دستیابی به اهداف بلند و ارزشمند است.

وی ادامه داد: رسالت اصلی طلاب و روحانیون، رساندن پیام اخلاقی و معنوی به سراسر عالم است؛ عالمی که چندین قرن مبتلا به یک زندگی مادی و به دور از معنویت شده است.

رئیس جامعةالمصطفی خاطرنشان کرد: تمدن نوین اسلامی پرچمدار زیست جدیدی برای انسان در برابر زیست مادی است که امروز بشر به ناچار گرفتار آن است. وضعیتی که امروز تمدن مادی برای زن، خانواده و جامعه ایجاد نموده، بزرگترین ستم و جفایی است که کمتر نمونه‌ای از آن در تاریخ بشر یافت می‌شود. با این وجود تمدن مادی همچنان طلبکارانه به دنبال گسترش ارزش‌های ضداخلاقی خود است.

وی تمدن اسلامی را نجات بخش همه بشریت و حاوی یک پیام جهانی دانست و ابراز داشت: وعده حق پیروزی این تمدن به زودی تحقق خواهد یافت زیرا منطبق با اراده الهی و طبع بشری است. به باور یقینی ما این اتفاق رخ خواهد داد و هیچ تخلفی در تحقق این وعده الهی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با تاکید بر لزوم آشنایی طلاب با مسائل مورد نیاز روز، اظهار داشت: شناخت زمانه و اقتضائات زمان و ارائه راهکارهای مناسب از مسائلی است که هر کس به سهم خود باید در این زمینه تلاش نماید.

وی تصریح کرد: تمدن مادی خود را نقطه پایان تاریخ بشر دانسته و معتقد است بشریت به کعبه آمال خود، یعنی نظام لیبرال دموکراسی دست یافته است. به همین دلیل این تمدن هیچ سخن متضادی را پذیرا نیست و همه مفاهیم را تنها با تفاسیری می پذیرد که خود آن را تعیین کرده باشد و بر همین اساس، هنجارهای جهانی و چهارچوب نهادهای بین المللی را تعریف می‌نماید.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان خاطرنشان کرد: همه فعالیت‌های ما هرچند به ظاهر کوچک اگر در مسیر حق قرار داشته باشد، باطل را مضمحل و نابود می‌کند. بنابراین هرگز نباید از هیاهوی رسانه‌های تمدن مادی ترسید. نزاع میان ما و جریان باطل تا پایان ادامه خواهد داشت و نباید دراین مسیر ملول و خسته شویم و نصرت الهی نیز انشالله همراه ما خواهد بود.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین تلخابی ضمن خوشامدگویی به رئیس جامعةالمصطفی و طلاب، اساتید و مسئولان حاضر در جلسه، اظهار داشت: فلسفه اصلی برگزاری این گردهمایی، بررسی و شناسایی ظرفیت‌ها در زمینه ترویج و احیای مکتب اسلام ناب با اعتقاد به نتیجه بخش بودن این فعالیت‌هاست.

وی با اشاره به فعالیت‌های ویژه‌ فرهنگی، علمی و آموزشی که در مجتمع آموزش عالی فقه در حال اجراست، اظهار داشت: حرکت جدی و منسجم از درون مدارس، گروه‌ها و تشکل‌های طلاب المصطفی می‌تواند نتایج بسیار درخشانی را در آینده رقم زند.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با اشاره به فعالیت ۱۰۲ تشکل فرهنگی در مجتمع آموزش عالی فقه، خاطرنشان کرد: در کنار این تشکل‌های فرهنگی، ۱۷ انجمن علمی طلاب در مجتمع به فعالیت منسجم علمی اشتغال دارند و مجموعه این فعالیت‌ها انشالله در جهت زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) ‌و تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) خواهد بود.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه تعدادی از طلاب و اساتید مجتمع آموزش عالی فقه دقایقی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات و تشریح فعالیت‌های علمی و فرهنگی خویش در کشورهای خود پرداختند.