در سازمان مرکزی المصطفی برگزار شد؛

مراسم سالروز تخریب قبور ائمه اطهار (علیهم السلام) در بقیع

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه اطهار (علیهم السلام) در بقیع مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین استاد عمومی در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد.

سخنران مراسم در سخنان خود با عرض تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(علیهم السلام)، اظهار داشت: قرآن کریم دو تصویر از انسان ارائه نموده است. یک تصویر از انسان به عنوان یک تاجر است. آیات فراوانی با ادبیات تجارت سخن گفته است که با خداوند معامله نمایید و خدا بهترین مشتری است. تصویر دیگری از انسان با عنوان یک مسافر ارائه شده است و ماجرای این سفر در دنیا و ادامه آن پس از مرگ در آیات متعددی از قرآن کریم بیان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عمویی ادامه داد: برخی مسائل در هر سفری مطرح است از جمله نقطه آغاز و مقصد و راهی که ما را از نقطه آغاز به هدف می رساند و همراهان و راهنمایان سفر و خطراتی که ما را در مسیر تهدید می نماید و…

وی خاطرنشان کرد: اگر ما انسان را به عنوان مسافر بشناسیم، تمام مسائلی که برای سفر به آنها نیاز داریم در زیارت جامعه کبیره مطرح گردیده است. در زیارت جامعه کبیره می خوانیم هرکس به دنبال یافتن خدا به حرکت در آمد نقطه آغازش از اهل بیت(علیهم السلام) است. اگر کسی قله لقاءالله را هدف گرفت، باید از اهل بیت(علیهم السلام) مسیر خود را آغاز نماید و به جز این راهی برای رسیدن به مقصد وجود ندارد.

سخنران نشست ابراز داشت: قله ای که برای انسان در نظر گرفته است مقام انسان کامل و امام است که قرار است انسان در آن مسیر حرکت نماید. بنابراین مقصد نیز اهل بیت (علیهم السلام) هستند.

وی صراط آخرت را تجسم صراط دنیا خواند و ابراز داشت: هر کس در دنیا بر صراط و مسیر درست قرار گرفت در آخرت نیز از پل صراط به سلامت عبور خواهد کرد و امن ترین و مطمئن ترین راه مسیری است که امامان معصوم(علیهم السلام) راهنمای آن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عمویی در پایان اظهار داشت: در قرآن کریم ذکر شده است بهترین توشه تقواست. در سوره مبارکه مائده نیز بیان شده است خداوند تنها اعمال اهل تقوا را می پذیرد. با در نظر گرفتن این فراز از زیارت جامعه که تنها با ولایت اهل بیت(علیهم السلام) طاعات و عبادات قبول می شوند، متوجه می شویم همانگونه که در روایات نقل شده است اگر کسی به اندازه نوح عمر کند و همه روزها و شبهای عمرش به عبادت سپری گشته و هر سال به حج مشرف شود و … اما پیوند و اتصال با ائمه معصوم(علیهم السلام) را نداشته باشد، حتی بوی بهشت به مشام او نخواهد رسید.