دیدار اعضای دبیرخانه کنفرانس حقوق بشر امریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری با رئیس جامعةالمصطفی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعةالمصطفی در دیدار اعضای دبیرخانه پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری، عید فطر امسال را به معنای واقعی کلمه، عید عزت، اقتدار و حضور کم‌نظیر و درعین‌حال معنادار مردم مؤمن در نمازهای عید فطر شهرهای مختلف کشور دانست. وی با تأکید بر این‌که نمازهای عید فطر […]

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعةالمصطفی در دیدار اعضای دبیرخانه پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری، عید فطر امسال را به معنای واقعی کلمه، عید عزت، اقتدار و حضور کم‌نظیر و درعین‌حال معنادار مردم مؤمن در نمازهای عید فطر شهرهای مختلف کشور دانست.
وی با تأکید بر این‌که نمازهای عید فطر امسال میزان دل‌بستگی مردم به بنیان‌ها و اعتقادات دینی و نظام اسلامی را آشکارتر نمود، خاطرنشان ساخت: نماز عید فطر خط بطلانی بر تمام تفسیرهای غلط سست عنصران نسبت به جامعه ایمانی ایران بود؛ این نماز دوباره ثابت نمود که عمق جان مردم، با فرهنگ دینی وایمانی گره‌خورده است.

اتخاذ موضع طلبکارانه، شگرد خبیثانه تمدن غربی
رئیس جامعةالمصطفی در ادامه موضوع پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری را موضوعی مهم و مطابق با نیازهای روز جامعه و جهان برشمرد و بابیان این‌که در این‌گونه موضوعات نباید دائماً در مقام دفاع قرار گیریم، اظهار داشت: یکی از شگردهایی که پرچم‌داران تمدن جدید غربی از آن استفاده می‌کنند؛ قرار گرفتن در موضع طلبکارانه است؛ این در حالی است که فی‌الواقع تمدن غرب در بسیاری از موارد بدهکار جهانیان است.
وی با تأکید بر این‌که سردمداران تمدن غربی بدهکار تمام جهان بوده، باید پاسخگو باشند، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم تمدن غربی با بهره‌کشی از غول‌های رسانه‌ای، خود را در موضع طلبکاری قرار دهد. تدوین مستند فهرستی از بدهکاری‌های تمدن غربی نسبت به جهان و نشر و تبیین آن در میان مردم بسیار ضروری است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی به منظرهای مختلف گذرگاه‌های تاریخی تمدن‌ها اشاره نمود و بابیان این‌که بشر در طی چند هزار سالی که از تاریخ مکتوبش می‌گذرد، تمدن‌های مختلفی را تجربه نموده است؛ اظهار داشت: منطقه غرب آسیا منطقه عمده و نقطه حاصل خیز تمدن‌های بشری است و ادیان بزرگ توحیدی جهان از این منطقه ظهور کرده‌اند.
وی با اشاره به این‌که تمدن غربی که در چند قرن اخیر ظهور و بروز نموده، خود را نقطه نهایی تمدن‌ها و قبله آمال و آرزوهای بشر و ایستگاه پایانی تاریخ توصیف می‌کند، اظهار داشت: تمدن مدعی غربی خود را پایان تاریخ و رها از معارض، جایگزین و بدل می‌داند.
رئیس جامعةالمصطفی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات تمدن لیبرال دموکراسی غرب اشاره و انسان‌محوری را یکی از شاخصه‌های این تمدن برشمرد و ابراز داشت: تمدن غربی در انسان‌محوری، فردیت را محور قرار داده، سود و لذت انفرادی را اولویت بر تمام رویکردها ذکر می‌کند و انسان مبتنی بر نگاه متعالی که زندگی خود را محصور در منافع مادی محض نمی‌داند را برنمی‌تابد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی به تفاسیر و نظامات اجتماعی و تمدنی اندیشه غربی از جهان اشاره نمود و یادآور شد: تمدن غربی علی‌رغم تمام ادعاها در حوزه تفسیر و نظام سازی، به‌شدت انحصارگرا و سلطه‌جوست و همواره رویه استعماری را در جهان در پیش می‌گیرد.
وی استعمارگری در تمام قالب‌ها را محصول نگاه سودمحور تمدن غربی توصیف کرد و با اشاره به این‌که بیش از دوسوم کشورهای جهان به‌صورت مستقیم، استعمارگری کشورهای غربی مدعی حقوق بشر را تجربه نموده‌اند، تصریح کرد: امکانات، پیشرفت‌ها و رفاه ظاهری تمدن غربی، محصول غارت کشورها و مستعمره‌سازی جهان است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی ضمن اشاره به پیشینه تمدنی اسلام، تأکید کرد: در دوران تمدن اسلامی، هیچ گزاره تاریخی در رابطه با روحیه استعمارگری این تمدن وجود ندارد و همواره احساس عمیق و پایداری میان مردم و اندیشه اسلامی وجود داشته است.
وی ضمن اشاره به مستندات تاریخی و انکارناپذیر قحطی بزرگ ایران، بابیان این‌که در سایه‌سار استعمارگری انگلیس، قریب به نصف جمعیت ایران از قحطی تلف شدند، خاطرنشان ساخت: تمدن استعمارگر پرمدعای غربی با تمام وقاحت و با پرونده سیاه، همواره خود را طلبکار می‌داند؛ نباید بگذاریم پرونده‌های استعمارگری غرب و گستره تأثیرات آن بر جوامع بشری مختومه گردد.
رئیس جامعةالمصطفی در بخش پایانی سخنان خود بابیان که جمهوری اسلامی ایران، تنها پرچم‌دار فکر، فرهنگ، اندیشه و گفتمان تمدن اسلامی در جهان است، اظهار داشت: شرم‌آور است که تمدن استعمارگر غربی که حقوق اولیه ملت‌ها را در جای‌جای جهان پایمال نموده، خود را پرچم‌دار حقوق انسان می‌داند.
وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با شیوه‌ای روان، رسا و مستند واقعیت‌های تلخ دنیای کنونی را که در آن بدهکاران حقوق انسان‌ها، طلبکار شده‌اند را برای تمام جهان به‌ویژه نسل جوان و روشنفکران سرزمینمان آشکارسازیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی در پایان بر اهمیت خروجی محور بودن پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب و ارائه آثار ماندگار آن در قالب‌های متنوع تأکید نمود و اظهار داشت: باید با آمار و ارقام بگوییم که مدعیان حقوق بشر چه بلایی بر سر بشر آورده‌اند؛ کسانی که بیشترین جفای تاریخی را به جامعه زنان و خانواده کردند، امروز خود را پرچم‌دار حقوق زن و خانواده معرفی می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی، رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در استان گلستان نیز در ابتدای این دیدار، ضمن ارائه گزارشی اجمالی از پنجمین کنفرانس حقوق بشر آمریکایی در نگاه مقام معظم رهبری، خاطرنشان ساخت: در ترسیم فرایندهای برگزاری این کنفرانس بین‌المللی، تاکنون ۱۸ جلسه اجرایی برگزارشده است؛ برپایی ۳۵ پیش نشست علمی با مشارکت مجموعه‌های حوزوی و دانشگاهی استان نویدبخش برگزاری هرچه باشکوه‌تر این کنفرانس بین‌المللی است.
مسئول دبیرخانه پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر امریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب بابیان این‌که تاکنون حدود ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال‌شده است، اظهار داشت: پنجمین همایش بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری با حضور شخصیت‌های برجسته بین‌المللی و با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.