برگزاری دومین اجلاس مدیران و کارگزاران ارتباطات و روابط عمومی مراکز المصطفی

دومین اجلاس مدیران و کارگزاران ارتباطات و روابط عمومی مراکز جامعةالمصطفی به میزبانی نمایندگی استان مرکزی برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قنبری در این اجلاس خدمت به سفرای بین المللی حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) را افتخاری برای همه کارگزاران در جامعةالمصطفی دانست و ابراز داشت: این جلسه به منظور تجلیل و سپاسگزاری از تلاش ها و خدمات همکاران عزیز مراکز روابط عمومی است که وظیفه بسیار مهمی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز گرامیداشت روابط عمومی، اظهار داشت: فرصت های زندگی همواره در حال گذار است که تنها اصحاب فکر و اندیشه آن را محترم می شمارند. زمانی که به گذشته می نگریم با عمری مواجه هستیم که دیگر باز نمی گردد و آینده نیز به عدم تبدیل خواهد شد مگر زمانی که فرصت های آن را در وجود خود ثبت و ضبط نماییم. خدمت به سربازان و خادمان حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) بهترین استفاده از فرصت عمر به شمار می آید.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی، ارتباطات را بسط و توسعه وجودی یک شخص یا سازمان دانست و خاطرنشان کرد: سعه و امتداد وجودی بدون ارتباطات ممکن نیست. این توسعه را در دو حوزه درون شخصی و میان شخصی می توان دنبال کرد.

وی با اشاره به توسعه دامنه ارتباطات به موضوعات همچون محیط زیست، یادآور شد: برای داشتن ارتباط سازمانی مناسب باید از ارتباط درون شخصی مناسب برخوردار بود که این مهم نیازمند خودآگاهی است. خودآگاهی به معنی مطالعه کتاب نفس، احصای نقاط ضعف و قوت و تصمیم برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قنبری، مهم ترین پیش نیاز برای حل مسئله را تعریف هدف دانست و تصریح کرد: حرکت بدون هدف گام نهادن در مسیری با چشمان بسته است. رشد یک سازمان با نیروی انسانی آن ممکن است و هرچه کارگزاران از اهداف شخصی محکم تری برخوردار باشند، سازمان نیز در حرکت خود موفق تر خواهد بود.

وی روزمرگی را از مهم ترین آفات یک سازمان برشمرد و اذعان داشت:‌پس تعیین هدف باید به دنبال ابزارهای تحقق آن باشیم که کسب مهارت‌های لازم اصلی ترین و ماندگارترین ابزار در اختیار نیروهای انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرس زاده، رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در آشتیان در ابتدای این اجلاس ضمن خوشامدگویی به مدیران روابط عمومی مراکز المصطفی به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت ها و شرایط این نمایندگی ارائه نمود.

همچنین آقای الله اکبری مدیرکل روابط عمومی المصطفی نیز در سخنانی ضمن تشکر از حضور مدیران روابط عمومی مراکز المصطفی، اظهار امیدواری کرد این اجلاس از این پس به صورت سالانه برگزار گردد.

وی هم افزایی و گسترش همکاری ها میان مراکز، بررسی و ارزیابی فعالیت ها و تجلیل از مراکز روابط عمومی برتر را از اهداف اصلی این اجلاس برشمرد.

آقای الله اکبری ارتباطات و روابط عمومی را چشم بینا و زبان گویای سازمان ها خواند و اظهار داشت: در المصطفی این مسئولیت با اقتضائات یک دانشگاه اسلامی بین المللی درآمیخته است و مسئولان روابط عمومی مراکز ما از این جهت رسالت بزرگی برعهده دارند.

شایان ذکر است در ادامه این اجلاس، کارگاه تخصصی ارتباطات کنش گر و موثر با حضور دکتر رحمانی برگزار گردید.