رئیس جامعةالمصطفی:

رسالت اصلی طلاب المصطفی، نشر پرتوهای نورانی قرآن کریم در عالم است

رئیس جامعةالمصطفی در اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره قرآنی حدیثی المصطفی که امشب در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(قدس سره) برگزار شد، نشر پرتوهای نورانی قرآن کریم در عالم را رسالت اصلی طلاب جامعةالمصطفی خواند.

بزرگداشت یاد استاد شهیدی پور

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و تقدیر از همه خادمان قرآن کریم در جامعةالمصطفی به ویژه اداره کل قرآن و حدیث و دست اندرکاران و مشارکت‌کنندگان جشنواره در داخل و خارج از کشور، اظهار داشت: لازم است در این مراسم از استاد شهیدی پور یاد کنیم که عمر بابرکت خویش را در راه قرآن سپری کرد و جامعةالمصطفی سالیان زیادی از وجود خالص و کریمانه ایشان بهره‌مند بود. استاد شهیدی پور نقش پیشوایی رشته قرائت در المصطفی و حوزه علمیه را داشت و حق بزرگی بر همه ما دارد.

وی قرآن را برترین هدیه آسمانی برای بشر خواند و اظهار داشت: قرآن کریم بهترین توصیف از خود را دارد. این کتاب برهان مبین الهی است و هیچ تردیدی در آن نیست. در بسیاری از آیات، راجع به قرآن، از تعبیر نور استفاده شده است.

قرآن شکافنده تاریکی‌‌هاست

رئیس جامعةالمصطفی، نورانی بودن قرآن را یک حقیقت غیرتوصیفی خواند و ابراز داشت: ویژگی نور برطرف نمودن ظلمت و تاریکی و هدایت به سمت راه صحیح است. نور بودن قرآن، به معنی شکافتن ظلمتهاست.

وی ظلمت‌هایی که بشر امروز با آن مواجه است را در دو عرصه اساسی دانست و خاطرنشان کرد: عرصه نخست، صحنه عقیده و جهان بینی است که اگر راه روشنی پیش پای انسان نباشد، منشا روشنایی دیگری برای پیدا کردن تفسیر درستی از عالم وجود ندارد. قرآن کریم نوری است که تفسیر حقیقی از عالم را به ما عنایت می‌کند و روشنگر مبدا و مقصد این عالم و وظیفه‌ای است که بر عهده ما قرار دارد.

دوری از قرآن موجب ابتلاء به ظلمت

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، عرصه دوم را ساحت عمل و نظام رفتار بشر دانست و ادامه داد: اگر نبود دستورات الهی و آنچه این نور مبین به ما می آموزد، ما در رفتار شخصی و اجتماعی خود دچار ظلمت می‌شدیم. امروز بشر مبتلای به این ظلمت‌هاست. هر کس که از این نور روشنگر فاصله بگیرد دچار این ظلمت‌ها در هر دو عرصه خواهد شد.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به نامگذاری ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) به نام روز دختر، ابراز داشت: احترام و جایگاهی که اسلام به زنان دارد تا جایی است که بزرگترین شخصیت‌ها و علمای ما خدمتگزاری به ساحت این بانوی بزرگ را مایه فخر خود می‌دانند.

خسارت تاسف‌بار تمدن غرب نسیت به بانوان

وی با انتقاد از نگاه تمدن غرب به جایگاه بانوان، اذعان داشت: متاسفانه دستاورد تمدنی که ادعای دفاع از حقوق زنان را دارد، تولد شصت درصد فرزندان خارج از نهاد خانواده است و در عین حال و با وقاحت، تمدن غربی خود را در مقام مدعی حقوق بشر و زنان در دنیا جای داده است.

رئیس المصطفی راه نجات بشر از مشکلات اساسی خود را تمسک به آموزه‌های قرآن کریم دانست و تصریح کرد: قرآن کریم و اهل بیت(علیهم السلام) به عنوان تبیین‌کنندگان کلام خدا، بزرگترین هدایای الهی هستند و خدای را شاکریم که ما را در پرتو این نور قرار داده است. طلاب المصطفی امروز رسالت انتشار این نور الهی در عالم را عهده‌دار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، هدف اصلی از برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی را تمرین برای زندگی در پرتو انوار کلام خدا دانست و برای همه اعضای خانواده قرآنی المصطفی، آرزوی توفیق روزافزون در سایه قرآن کریم را نمود.