به مناسبت دهه امامت و ولایت؛

نشست «تبیین فلسفه امامت و ولایت» در افغانستان برگزار شد

به همت نمایندگی جامعة المصطفى مراسم گرامیداشت دهه مبارکه امامت و ولایت با عنوان «تبیین فلسفه امامت و ولایت»  برگزار شد.

به همت نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان مراسم گرامیداشت دهه مبارکه امامت و ولایت با عنوان «تبیین فلسفه امامت و ولایت»  در نمازخانه نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان برگزار شد.

دومین جلسه از سلسله جلسات گرامیداشت دهه مبارکه امامت و ولایت با عنوان «تبیین فلسفه امامت و ولایت» که با حضور کارمندان برگزار شد، بعد از نماز عصر با قرائت متن ادبی کوتاه در مورد جایگاه امامت در نظام هستی توسط محمد عارف صداقت آغاز و با سخنرانی سید محمد ابراهیم رضوانی به پایان رسید.

رضوانی در ابتدای این مراسم گفت: در ماه ذی الحجه مناسبت های بزرگ و مهمی اتفاق افتاده که در بیشترین آنها مربوط به ولایت است، حجه الوداع، اعطای انگشتر به سائل، نزول ایات سوره هل اتی، نزول آیه مباهله، نزول آیه ابلاغ و اکمال و واقعه غدیر خم از جمله وقایع مهم این ماه است.

وی در ادامه بیان داشت: واقعه غدیرخم بر اساس سخنان رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) در خطبه غدیریه، یک روز تاریخی صرف نیست؛ بلکه یک سرفصل اعتقادی است که درون‌مایه همه طاعت‌ها از آن نشأت می‌گیرد. رسالت همه پیامبران در آن مفهوم می‌یابد و همه رشد و تعالی‌ها از آنجا آغاز می‌شود.

رضوانی در مورد فلسفه ضرورت امامت یادآور شد: فلسفه امامت همان فلسفه و ضرورت نبوت است؛ جز در ابلاغ وحی تشریعی و آوردن شریعت که با ختم نبوت پایان پذیرفته است. از آنجا که رسول خدا(ص) خاتم الانبیاء است، خداوند بعداز آنحضرت وظیفه هدایت و راهنمای جامعه را از طریق امامت به حضرت علی(ع) و ائمه معصومین(ع) سپرده است.