دیدار اعضای هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با رئیس المصطفی

رئیس و اعضای هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با آیت الله دکتر عباسی دیدار کردند.

رئیس جامعةالمصطفی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به استادان و پژوهشگران حاضر در جلسه، به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و اظهار داشت: جامعةالمصطفی یک دانشگاه بین‌المللی اسلامی است که در اتحادیه‌ها و مجامع دانشگاهی بین‌المللی عضویت دارد و هم اکنون ده‌ها هزار دانش‌پژوه از ۱۳۰ کشور در واحدهای داخل و خارج از کشور آن مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه به معرفی رشته‌ها، حوزه‌های دانشی و ویژگی‌های آموزشی المصطفی پرداخت و توضیحاتی را پیرامون بخش آموزش مجازی المصطفی و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی ارائه نمود.

آیت الله دکتر عباسی توسعه و گسترش زبان فارسی در جهان را یکی از خدمات مهم جامعةالمصطفی برشمرد و تصریح کرد:همه فراگیران المصطفی در داخل کشور بین شش ماه تا یکسال زبان فارسی را می‌آموزند. المصطفی با تجربه‌ی تدوین چند نسل از کتاب‌های آموزش زبان فارسی، از ظرفیت بالایی در این بخش برخوردار است.

وی با تأکید بر انعقاد بیش از سیصد و هفتاد تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و مراکز علمی و دانشگاهی در داخل و خارج از کشور، ابراز داشت: المصطفی فرصت بسیار خوبی را برای ارتباط میان مراکز علمی ایران و سراسر جهان پدید آورده است و آمادگی دارد این ظرفیت را در اختیار سایر مراکز قرار دهد.

رئیس جامعةالمصطفی در ادامه با اشاره ایام گرامیداشت مقام معلم، خاطرنشان کرد: اسلام نسبت به کسب علم و جایگاه مربی و معلم ارزش بسیاری قائل است و خداوند متعال، ملاک برتری را ایمان و علم بیان می‌نماید. این میزان توجه به علم و تشویق برای کسب آن را در دیگر ادیان و مکاتب نمی‌توان یافت.

وی کسب علم و نشر آن با هدف قدسی را بر اساس روایات موجب بزرگی انسان در ملکوت عالم خواند و تصریح کرد: استاد شهید مطهری در دوره‌ای که افکار جوانان ما از جهت دو تفکر مارکسیست و باستان‌گرایی اسلام ستیز در خطر بود، با پشت کردن به مناصب علمی و حوزوی مرسوم، به میدان آمد و با آثار خود از افکار جوانان ما صیانت نمود.

آیت الله دکتر عباسی در پایان، انقلاب اسلامی را فصل جدیدی در تاریخ بشریت دانست و تأکید کرد: این حقیقت را دشمنان ما به خوبی می‌دانند و تمام درگیری تمدن مادی با انقلاب اسلامی از ناحیه همین مسئله است. امروز جمهوری اسلامی ایران پرچمدار گفتمان معنویت، عدالت و اخلاق برآمده از معارف اسلام ناب در جهان است که نسخه شفابخشی برای نجات بشریت از تمدن منحط مادی ارائه می‌نماید.

المصطفی مایه افتخار جهان اسلام و ایران است

گفتنی است در این دیدار رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این پژوهشگاه و جامعةالمصطفی، اظهار داشت: المصطفی مایه افتخار جهان اسلام و ایران است و دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی است. پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نیز به عنوان تنها مرکز عالی پژوهشی در حوزه تعلیم و تربیت، رسالت سنگینی برعهده دارد.

وی آموزش و پرورش را گسترده‌ترین نهاد در کشور خواند و یادآور شد: جامعه آموزش و پرورش با حدود ۱۷ میلیون دانش آموز، یک میلیون معلم و کادر اداری به همراه خانواده های آنان گستره فعالیتی بزرگی را شامل می‌شود.

آقای محبی تعلیم و تربیت را اساس و زیربنای هر گونه تحول و پیشرفت در جامعه دانست و گفت: بر اساس اسناد راهبری در حوزه ملی و فراملی، کسب جایگاه ممتاز در عرصه تعلیم و تربیت برای این پژوهشگاه پیش‌بینی شده است که در هر دو حوزه نیازمند استفاده از ظرفیت‌های عظیم جامعةالمصطفی هستیم.