با سخنرانی معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعةالمصطفی برگزار شد؛

مراسم سوگواری عقیله بنی‌هاشم در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قنبری، در مراسم سوگواری رحلت عقیله بنی‌هاشم زینب کبری سلام‌الله علیها که در نمازخانه سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد، بابیان این‌که آرزوی رسیدن به مقام رجبیون و قدم نهادن در مسیر بندگی، انسان را مشمول رحمت الهی قرار می‌دهد، اظهار داشت: ایام‌الله دهه فجر فرصت مغتنمی است، که ما را در فضایی نورانی که […]

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قنبری، در مراسم سوگواری رحلت عقیله بنی‌هاشم زینب کبری سلام‌الله علیها که در نمازخانه سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد، بابیان این‌که آرزوی رسیدن به مقام رجبیون و قدم نهادن در مسیر بندگی، انسان را مشمول رحمت الهی قرار می‌دهد، اظهار داشت: ایام‌الله دهه فجر فرصت مغتنمی است، که ما را در فضایی نورانی که به تعبیر امام خمینی(ره) انفجار نور بود، قرار می‌دهد.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل المصطفی بر اهمیت شکرگزاری نعمت حضور در جامعةالمصطفی و خدمت‌رسانی در مسیر نشر معارف ناب الهی تأکید کرد و ابراز داشت:  نقش‌آفرینی در مسیر نشر مبانی ناب اسلامی، توفیقی الهی و از صدقه‌سر دعاهای پر خیروبرکت امام زمان(عج) است.

وی امام خمینی(ره) را احیاگر اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله در عصر حاضر دانست و اذعان داشت: خداوند متعال مقلب‌القلوب است و همه قلب‌ها را متوجه شخصیت الهی امام خمینی(ره) ساخته، نور و شعاع انقلاب اسلامی را در سراسر گیتی نورافشانی نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای اسلام و انقلاب بابیان این‌که بدون ذکر نام شهدا مجالس رونق و نورانیتی نخواهد داشت، خاطرنشان ساخت: خون‌های پاک شهدای اسلام، بیمه‌کننده حرکت بزرگ اسلام در سراسر گیتی است؛ شهدا زنده‌اند و ارتباط و دایره تأثیرشان با این دنیا ادامه دارد.

وی ضمن تسلیت ایام سوگواری زینب کبری سلام‌الله علیها، بر اهمیت توجه به ویژگی پیام‌رسانی عقیله بنی‌هاشم تأکید کرد و ارتباط کلامی را از ساده‌ترین نوع ارتباط‌ها دانست و اظهار داشت: متولیان نشر مبانی دینی، باید الگوی زینبی را در سیره عملی خود به‌کارگیرند و تقویت ارتباط کلامی با مخاطبان از نخستین بسترهای عمل به این رسالت دینی است.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل المصطفی ایمان به مسیر و اعتقاد قلبی به آنچه تبیین می‌شود را از مهم‌ترین الزامات جهاد تبیین توصیف کرد و اذعان داشت: زینب کبری سلام‌الله علیها از بن دندان به آنچه می‌گفتند، اعتقاد داشت و به هدف و مسیری که در آن قدم برمی‌داشتند معتقد بوده، هم راه و هم راهنما را به‌خوبی می‌شناختند.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری اعتقاد به ذات اقدس الهی و خلوص نیت را مهم‌ترین پایه موفقیت در امورات دانست و اذعان داشت: متأسفانه همچنان در الفباء عرفان که مبتنی بر اخلاص در عمل تعریف می‌گردد، مشکل‌داریم؛ اگر این موضوع را اصلاح کنیم، بسیاری از مشکلاتمان رخت بر خواهد بست.

وی با تأکید بر این‌که اگر اعتقاد راسخ به خداوند متعال و مسیر دین داشته باشیم، هرآن چه از مصائب و بلاها پیش رویمان باشد، جلوه‌ای زیبا از آزمون‌های الهی خواهد بود، یادآور شد: در تعامل با طلاب و فضلای ارجمند باید اخلاقی نیکو را در پیش بگیریم و همه تلاش خود را برای برطرف سازی دغدغه‌های این عزیزان به‌کارگیریم؛ چراکه تک‌تک طلاب المصطفی امانت و فرستاده‌ای از جانب امام زمان(عج) است.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل المصطفی آموزه‌های دینی را نظامی منسجم و غیرقابل‌تفکیک توصیف کرد و بابیان این‌که نمی‌توان محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام و نائب امام زمان(عج) را جدای از هم تعریف نمود، یادآور شد: عارفی که نتواند تولی و تبری را به‌درستی بشناسد، قطعاً در مسیر شیطان قدم بر خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت توجه به الزامات مخاطبانی تصریح کرد و ابراز داشت: حضرت زینب سلام‌الله علیها در اوج اسارت با استخدام کلمات در فصاحت، بلاغت و شجاعت همچون پدر بزرگوارشان مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام تجسم علم، ایمان، تقوا و بصیرت بودند.