بازدید رئیس دانشکده معارف اسلامی دانشگاه غازی آنتپ از نمایندگی اصفهان

رئیس دانشکده معارف اسلامی دانشگاه غازی آنتپ ترکیه و اعضای هیئت علمی این دانشگاه در سفر به اصفهان از نمایندگی جامعةالمصطفی در این استان بازدید کردند.

در این دیدار حجت الاسلام المسلمین طاهایی، رئیس نمایندگی اصفهان ضمن عرض خیر مقدم، به معرفی اجمالی المصطفی و نمایندگی اصفهان و فعالیت‌های علمی پژوهشی و فرهنگی نمایندگی پرداخت.

وی در خصوص هم اندیشی و همگرایی اندیشمندان جهان اسلام اظهار داشت: اندیشمندان جهان اسلام باید تولید فکر و اندیشه کنند و آن را کاربردی نموده و در حوزه اجتماعی عملیاتی نمایند و این الگویی است که غربی ها نسبت به آن عمل می نمایند.

در ادامه دکتر محمود چنار، رئیس دانشکده معارف اسلامی دانشگاه غازی آنتپ ترکیه در سخنان خود ابراز داشت: بنده هم به نوعی عضو المصطفی هستم و ۱۱ سال پیش در المصطفی آمدم و میهمان المصطفی بودم و کتابی نیز در زمینه مهدویت به نگارش درآورم.

وی خاطرنشان کرد: ما در کنار شما و در ایران اسلامی زبان هایمان صحبت نمی‌کند بلکه دلهایمان صحبت می کند و در کنار شما هستیم. اصفهان برای بنده بسیار جذاب و زیبا بود چون در وصف انسان بسیار شنیده بودم و الحمدلله ایران اسلامی و اصفهان از فرهنگ غنی و اصیلی برخوردار می باشد.

دکتر محمود چنار اذعان داشت: در ایران اسلامی هرچند مذاهب عوض شده اما دو چیز بسیار برای مردم اهمیت داشته است؛ یکی تاریخ و دوم فرهنگ اسلامی و از این جهت باید به نخبگان و اساتید و اندیشمندان تبریک گفت. ایران و ترکیه قرابتها و شباهت های بسیاری دارند و ما در سفر به اصفهان گویا به یکی از استان های ترکیه رفته بودیم و هیچ احساس غربت نمی‌کردیم.

رئیس دانشکده معارف اسلامی دانشگاه غاز آنتپ در ادامه در باره برخی مسائل جهان اسلام و ضعفی که مسلمانان در معادلات جهان اسلام دارند به ایراد سخن پرداخت و تصریح کرد: ما باید به عنوان نخبگان جهان اسلام و اندیشمندان آن مشترکات خود را جلوه دهیم و به آنها روی می آوریم و آنچه باعث همگرایی بیشتر جهان اسلام می شود را تقویت دهیم.