عضو هیئت علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی:

پیروان مکتب اهل بیت(ع) پرچمدار توحید در عبادت است

حجت الاسلام والمسلمین دکتر طالقانی در جمع المصطفائیان خراسان گفت: غدیر نیز یکی دیگر از آزمون های سنجش توحید مسلمانان در عبادت بود و نمی توان ادعای توحید در عبادت داشت اما در امر وصایت و ولایت مطیع امر خدا و رسولش نبود فلذا پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) با قبول این عهد و پیمان، پرچمدار توحید در عبادت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر طالقانی عضو هیئت علمی و استادیار مرکز تخصصی آخوند خراسانی ظهر امروز در مراسم جشن عید سعید قربان در “نشست علمی امامت، امتداد توحید” در جمع المصطفائیان خراسان اظهار داشت: امامت در امتداد توحید است و لازمه امامت رسیدن به مقام تسلیم محض و عبودیت مطلق است.

وی افزود: بنا بر بیان قرآن کریم حضرت ابراهیم علیه السلام که در سه دین بزرگ اسلام، یهودیت و مسیحیت پدر ایمان برشمرده می شود و با برخورداری از جایگاهی بی‌بدیل در میان انبیاء و به عنوان اسوه ایمان، پس از ابتلائات متعدد که قله آن امر به ذبح فرزند بود با رسیدن به مقام عبودیت مطلق توحید در عبادت به نحو تمام و کمال و پس از تسلیم محض به مقام امامت رسید.

این عضو هیئت علمی و استادیار مرکز تخصصی آخوند خراسانی ادامه داد: به تعبیر قرآن کریم همه ابتلائات حضرت ابراهیم از آغاز تا هنگام موسم ذبح در حج ابراهیمی جملگی ناظر بر توحید است و قربانی کردن، اوج ایمن قله است چرا که معنای حقیقی قربانی، قربانی نفس و تسلیم محض پروردگار و شریعت بودن است.

وی اضافه کرد: ائمه اطهار علیهم السلام نیز با قربانی نفس جملگی به مقام تسلیم محض در برابر پروردگار رسیدند و این مقام شرط لازم امامت است چرا که امامت ثبوتا در امتداد توحید است و شیعه و امامیه که معتقد به امامت و شئون امامت است به واسطه همین پذیرش ولایت و وصایت امام علی و ائمه اطهار علیهم السلام و توفیق در این آزمون الهی پرچمدار توحید در عبادت است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر طالقانی تصریح کرد: خداوند در باب امر سجده فرشتگان بر آدم، نمونه ای از آزمون سخت در باب توحید در عبادت را برای فرشتگان به تصویر کشیده است و کسی که در این آزمون شکست خورد شیطان بود.

وی خاطر نشان کرد: غدیر نیز یکی دیگر از آزمون های سنجش توحید مسلمانان در عبادت بود و نمی توان ادعای توحید در عبادت داشت اما در امر وصایت و ولایت مطیع امر خدا و رسولش نبود فلذا شیعه با قبول امر به این عهد و پیمان، پرچمدار توحید در عبادت است.