در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان؛

 نشست «سیره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در علم‌آموزی و تبیین وحدت اسلامی» برگزار شد

نشست علمی "سیره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در علم‌آموزی و تبیین وحدت اسلامی" با ارائه حجت‌الاسلام رهنما در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان برگزار شد.

وی با اشاره به نقش و اهمیت جایگاه زنان در شکل‌گیری جامعه اسلامی عنوان کرد: نقش تأثیرگذار زنان در جامعه زمانی محقق می‌گردد که در ابعاد فردی، اجتماعی، علمی و فرهنگی رشد کنند .

 حجت‌الاسلام رهنما افزود: در آستانه رحلت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها که بانویی متدین، متعهد و معلمه بود می‌توان به نقش بی‌بدیل زنان در عرصه‌های مختلف خانوادگی و اجتماعی و تأثیر آن بر رشد و تعالی جامعه پی برد. چرا که اگر علم‌آموزی بانوان پسندیده نبود قطعاً پیامبر اسلام اولین کسی بود که مانع تحقق اين امر در خانواده خود می‌شدند؛ اما در سیره تربیتی و علمی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها می‌بینیم آن حضرت در رأس بانوان زمان خود بودند.

 رئیس مدرسه عالی خواهران در خصوص سیره تربیتی آن حضرت اظهار داشت: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در کنار علم‌آموزی و کسب معرفت توانستند فرزندانی را تربیت کنند که نقشی بسیار مهم و تأثیرگذار در فضای علمی، معنوی، سیاسی و اجتماعی در جهان اسلام داشته باشند.

 معاون آموزش نمایندگی گلستان افزود: جامعه اسلامی در حال حاضر در جایگاهی است که درخت اسلام به‌واسطه پیامبر صلی‌الله علیه و آله و اهل‌بیت علیهم‌السلام او و بزرگان دین آبیاری شده است و آنان هیچ‌گاه شعار تفرقه سر ندادند و این حاصل تربیت علمی و معرفتی پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است که فرزندان او همچون مادر خویش ندای وحدت و همبستگی سر دادند .

 حجت‌الاسلام رهنما به نقش تأثیرگذار انجمن‌های علمی و تشکل‌های فرهنگی در پیشرفت علمی و فرهنگی دانش‌پژوهان اشاره کرد و گفت: از مزایای تشکیل انجمن‌های علمی و تشکل‌های فرهنگی ایجاد همبستگی، اعتمادبه‌نفس و زمینه‌سازی جهت کشف استعدادهای علمی است؛ لذا انتظار می‌رود دانش‌پژوهان با همدلی و اتحاد برای سال تحصیلی خود برنامه‌ریزی داشته باشند و مشکلات آموزشی و علمی یکدیگر را رفع کنند.

 در ادامه کارشناسان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تربیتی مدرسه عالی خواهران با اشاره به اهمیت نشر سیره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و توجه به شخصیت علمی آن حضرت به ارائه مطالب خود پرداختند.

 در پایان این نشست دبیران انجمن‌های علمی نیز به ارائه پیشنهادهای خود پرداختند.