در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان برگزار شد:

نشست فرهنگی الگوی سوم زن و نقش آن در تحقق تمدن اسلامی

نشست فرهنگی الگوی سوم زن و نقش آن در تحقق تمدن اسلامی در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان برگزار شد.

در این برنامه سرکار خانم کاووسی استاد حوزه و دانشگاه به ایراد سخن پرداخت و در خصوص فضایل حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) عنوان کرد: ویژگی آن حضرت که امروز برای دختران ما بیش از همه درس آموز است، عفاف این بانوی بزرگوار است. دختری که پدرش سالها در زندان بوده است بر مصائب صبر کرد! و حجاب و عفاف و عبادت و دینداری اش را حفظ می کرد و در عبادت بگونه ای بودند که خانه ای که در آن به عبادت می پرداختند برای همیشه تاریخ بیت النور نامیده شده است.

وی در خصوص تمدن سازی عنوان کرد: از دو طریق این تمدن‌سازی را باید دنبال کنیم، یکی از طریق الگوسازی، یعنی سعی کنیم معایب و کاستی‌های خودمان را جبران کنیم و با رشد بیش‌تر و خودسازی عمیق‌تر به خصوص در بدنه نخبگانی و مدیران جامعه به اهداف نزدیک‌تر شویم. دوم با عنصر تبیین و ارائه ارزش‌ها و آرمان‌هایی که در تمدن نوین اسلامی مطرح است. یعنی شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی فقط در چهارچوب کشورمان اتفاق نمی‌افتد، بلکه در حقیقت تمدن نوین اسلامی یک بدل و جانشینی است که از خاستگاه اسلامی و دینی ناب برای جایگزینی با تمدن فعلی غربی و تمدن نوین غربی دارد ارائه می‌شود.

سخنران مراسم افزود : تمدن‌سازی، فرایند طولانی و پیچیده‌ای است. عوامل محیطی، عوامل انسانی و شرایط فعلی در نظام بین‌الملل موثر است. این‌گونه نیست که ما بگوییم هفته‌ای یک نسل یا دو نسل از این تمدن محقق خواهد شد. شکل‌گیری این تمدن در کشور ما از آغاز انقلاب شروع شده و استمرار پیدا کرده است، و در برخی از کشورهای اسلامی توانسته جریان فکری جدی و تلاش‌گر را ایجاد کند. آن چیزی که توانسته این جریان را تسهیل کند، تلاش و مجاهدت مخلصانه جبهه مقاومت اسلامی بوده است.