رئیس جدید دفتر توسعه منابع پایدار المصطفی معرفی

  حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور، در آئین تکریم و معارفه رئیس‌دفتر توسعه منابع پایدار المصطفی و نیز نماینده جامعةالمصطفی در ساحل عاج، تغییر و تحولات مدیریتی را مسیری روشن برای حفظ پویایی و تکامل خدمات توصیف و بهره‌گیری از این فرصت بی‌بدیل را مایه مباهات دانست. قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی اصل ایجاد و تقویت منابع پایدار را […]

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور، در آئین تکریم و معارفه رئیس‌دفتر توسعه منابع پایدار المصطفی و نیز نماینده جامعةالمصطفی در ساحل عاج، تغییر و تحولات مدیریتی را مسیری روشن برای حفظ پویایی و تکامل خدمات توصیف و بهره‌گیری از این فرصت بی‌بدیل را مایه مباهات دانست.

قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی اصل ایجاد و تقویت منابع پایدار را مسیری پیش روی تقویت توانمندی‌های اقتصادی و پشتوانه‌های مالی دانست و اظهار داشت: بر آنیم تا بتوانیم سالانه ۱۰ درصد از هزینه‌های مالی را مبتنی بر فعالیت دفتر توسعه منابع پایدار تأمین و آرام‌آرام به سمت استقلال نسبی بودجه‌ای حرکت کنیم.

وی با بیان که هر اندازه میدان کار وسیع‌تر و ظرفیت‌ها فعال‌تر گردند، نیازمندی‌های بودجه‌ای بیشتر می‌شود، اظهار داشت: حرکت باید روبه‌جلو و ناظر به رشد تدریجی و فعال‌سازی ظرفیت‌های علمی و محتوایی دنبال شده، متناسب با آن به رشد اقتصادی و مالی دست یابیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور با تأکید بر این که جامعةالمصطفی نباید خود را گرفتار فعالیت‌های اقتصادی نماید، اظهار داشت: در عین ممانعت از گرفتار شدن در فعالیت اقتصادی، نباید از رویکردهای اقتصادی به‌دور و در وادی ایستایی در فعالیت‌ها و شکل‌گیری حرکت‌های کند بمانیم.

قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به این که در دفتر توسعه منابع پایدار در ظرف زمانی خود، حرکت تحسین‌برانگیزی صورت‌گرفته، به لحاظ افق‌های ترسیم شده رویکردها آرام و کند بوده است، اظهار داشت: جامعةالمصطفی با بهره‌گیری از ظرفیت بزرگ فارغ‌التحصیلان و مبتنی بر مدیریت فعال نمایندگی‌ها، می‌تواند استعدادهای آموزشی و پژوهشی را ناظر به خودکفایی اقتصادی مدیریت نماید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور ضمن تأکید بر اهمیت سامان‌دادن فعالیت اقتصادی ایرانیان خارج از کشور در هم‌افزایی با المصطفائیان، بر لزوم تقویت هم‌افزایی‌های اقتصادی فعالان جهان اسلام تصریح نمود و اذعان داشت: در عین پرهیز از آلوده‌سازی طلاب و دانش‌آموختگان به فعالیت‌های اقتصادی، باید بنیه مالی فعالان آموزشی و فرهنگی عرصه بین‌الملل تقویت گردد.

وی بر ضرورت سامان‌دهی فعالیت‌های اقتصادی با بهره‌گیری از ظرفیت نمایندگی‌ها تأکید نمود و ابراز داشت: ما می‌توانیم بدون این که مستقیماً وارد حوزه‌های اقتصادی شویم، پشتوانه‌های مالی خوبی را برای پیگیری و ارائه آموزش‌های بین‌المللی دنبال نماییم؛ باید از موجودیت المصطفی به سمت مولدسازی ظرفیت‌های راکد حرکت و بتوانیم پشتوانه‌های پایداری را برای ارائه طرح‌های آموزشی و پژوهشی ایجاد نماییم.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق‌پور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به ایفای نقش جدید حجت الاسلام ابراهیمی در نمایندگی ساحل عاج، ظرفیت‌های علمی و معارفی نمایندگی جامعةالمصطفی در این کشور را بسیار مهم ارزیابی و بر اهمیت تقویت بنیه‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی تصریح نمود.

قائم مقام رئیس جامعةالمصطفی اظهار داشت: فعال سازی ظرفیت‌های آموزشی نیازمند ایجاد هم افزایی همگانی دانش آموختگان و فعال سازی ظرفیت‌های راکد علمی و معرفتی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور بر لزوم شکل گیر تعاملات آبرومندانه بین المللی مبتنی بر میدان داری دانش آموختگان تاکید نمود و اذعان داشت: در پیگری فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، اصل فعال‌سازی ظرفیت بومیان منطقه است؛ باید از نگاه تک روی خارج شده، به سمت نگاه‌های هم افزا حرکت نماییم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از این مراسم ضمن تقدیر از حسن توجه رئیس جامعةالمصطفی گزارشی از ترسیم سند چشم انداز دفتر توسعه منابع پایدار المصطفی و رویکردها و دستاوردهای این مجموعه در دو سال اخیر ارائه نمود.

 

حجت الاسلام اندرزگو نیز گزارشی از فعالیت مرکز امور مجلس جامعةالمصطفی ارائه و انتقال بودجه المصطفی از زیرمجموعه فرهنگ به آموزش عالی را بسیار مهم و یکی از رویکردهای مهم این مجموعه ارزیابی نمود.

وی حرکت به سمت ایجاد، تقویت و احیای مانبع پایدار موقوفه محور و نیز بهبود و فعال سازی ظرفیت بنیاد خیرین را از رویکردهای پیش روی منابع پایدار المصطفی دانست.

 

حجت الاسلام اندرزگو که تا پیش از این در مرکز امور مجلس خدمت می‌کرد، به عنوان رئیس جدید دفتر توسعه منابع پایدار المصطفی و حجت الاسلام ابراهیمی نیز تا کنون در این مجموعه به ایفای نقش می‌پرداخت، به عنوان نماینده جدید جامعةالمصطفی در ساحل عاج معرفی شد.