حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی؛

جامعه سالم در سایه‌سار توکل انسان بر حقیقت متعالی عالم و اتکا به ایمان شکل می‌گیرد

رئیس جامعةالمصطفی با بیان این‌که در نگاه قرآن کریم سرزمین آرام و سالم، جز در پناه معنویت و اتکا به حقیقت معنوی عالم محقق نمی‌گردد، گفت: جامعه سالم در سایه‌سار توکل انسان بر حقیقت متعالی عالم و اتکا به ایمان و توحید ‌شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیة صبح امروز در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی قرآن، عترت و سلامت که در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره)، به همت دانشگاه علوم پزشکی قم و با مشارکت نهادهای علمی و حوزوی کشور از جمله جامعةالمصطفی برگزار شد، تصریح کرد: فقه اسلامی، اخلاق اسلامی، معنویت و عرفان اسلامی چراغ راهی فراروی تولید دانش‌های مبتنی بر جهان‌بینی الهی و توحیدی است.
وی در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با بیان این‌که دشمن از همان آغازین روزهای انقلاب، دشمنی‌ خود را با ملت ایران شروع و جنگ گسترده و فراگیری را با بهره‌گیری از همه امکانات خود ، بر این کشور تحمیل نمود، خاطرنشان ساخت: نظام اسلامی حرکت الهی خود را علی‌رغم وجود تحریم‌های بی‌سابقه، تهدیدها و فشارهای اقتصادی ادامه داده و سرافرازانه از همه گردنه‌ها عبور نموده است.
رئیس جامعةالمصطفی به تهاجم رسانه‌ای دشمن در بسیج تمام امکانات و قوای سیاسی و رسانه‌ای ماه‌های اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: حضور مردم در ۲۲ بهمن‌ماه نشان‌دهنده استحکام پایه‌های نظام اسلامی و ریشه‌های مردمی انقلاب و ناکامی توطئه فراگیر و شناختی دشمنان در سست کردن پایه‌های استوار انقلاب و تضعیف اراده ملت بود؛ به سهم خود قدردان حضور پرمعنا و باشکوه ملت در خلق این حماسه ماندگار هستیم.
وی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان دهمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت، جامعه المصطفی را همیار خادمان جامعه پزشکی کشور دانست و ابراز داشت: امیدواریم این همایش دستاوردهای ارزشمندی را در مسیر احیا و بازسازی تمدن نوین اسلامی داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی رابطه میان علوم بهداشت و سلامت با علوم اسلامی مثل فقه، اخلاق را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: تاریخ باشکوه تمدن اسلامی، گواه روشنی بر ظرفیت‌‌های پویای معارف اسلامی در تولید دانش‌های علمی همراه با نگاه توحیدی و الهی است.
رئیس جامعةالمصطفی با تأکید بر این‌که در مسیر احیای تمدن نوین اسلامی، نیازمند بازتولید دانش‌های علوم انسانی و طبیعی همراه با نگاه آیه‌ای به حقایق انفسی و آفاقی عالم هستیم، خاطرنشان ساخت: فقه اسلامی، اخلاق اسلامی، معنویت و عرفان اسلامی می‌تواند چراغ راهی برای تولید دانش‌های علوم انسانی و طبیعی با نگاه معنوی و مبتنی بر جهان‌بینی الهی و توحیدی باشد.
وی افزود: چنین دانشی که رنگ و عطر معنویت به خود گرفته باشد، می‌تواند جامعه‌ای سالم توأم با سلامت جسم و جان و روح و روان را تربیت نماید؛ خداوند متعال در آیات الهی انسان را به سرزمین سلامت و آرامش دعوت می‌کند که جز در پناه معنویت و اتکا به حقیقت معنوی عالم محقق نمی‌گردد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت نگاه معنوی مبتنی بر آموزه های قرآن و عترت در حوزه طبیعت‌شناسی و آفاق شناسی تاکید کرد.