گسترش همکاری‌های علمی جامعه المصطفی با دانشگاه‌های پاکستان

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در جریان سفر به پاکستان با اشاره به امضای چندین یادداشت تفاهم نامه با مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاه های این کشور، گفت: همکاری های مشترک با مراکز علمی، دانشگاهی و دینی کشور دوست و برادر پاکستان توسعه می یابد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباسی طی گفت وگویی با اصحاب رسانه در اسلام‌آباد با تشریح دستاوردهای سفر هیات جامعه المصطفی به عنوان یک دانشگاه اسلامی بین المللی به شهرهای لاهور و اسلام‌آباد پاکستان گفت: چندین سند همکاری با دانشگاه های مطرح پاکستانی از جمله جی سی، جامعه نعیمیه و منهاج القرآن منعقد شد که دستورکار اصلی آن توسعه بخشیدن به تعاملات علمی، پژوهشی و همکاری برای طرح های مشترک می باشد.

وی با اشاره به امضای یادداشت تفاهم نامه همکاری جامعه المصطفی با دانشگاه های قائداعظم و الحمد اسلام‌آباد، اظهار داشت: این هیات امروز عازم شهر کراچی خواهد شد و روند تعامل با مراکز عالی علمی و دانشگاهی نیز در این شهر پیگیری خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی گفت: جامعه المصطفی العالمیه ضمن داشتن نمایندگی در پاکستان همزمان با دویست مراکز علمی و دانشگاه های بین المللی قرارداد همکاری دارد و سفر فعلی به کشور دوست و برادر پاکستان نیز به تحکیم روابط میان جامعه نخبگان و علما و همچنین همکاری نزدیک میان مراکز دانشگاهی و دینی کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اهمیت روابط نزدیک و همسایگی ایران و پاکستان به ویژه نقش اساسی دو کشور برای تقویت وحدت جهان اسلام افزود: وحدت ضرورترین نیاز دنیای اسلام است و تفرقه هم مهم ترین تهدید پیش روی ملت های مسلمان می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ دکتر عباسی گفت: پاکستان یک کشور با تنوع طوایف، اقوام و دیدگاه های مختلف است. در عین حال خوشبختانه در مجموع یک اراده جدی در میان نخبگان و علمای این کشور همسایه نسبت به مبحث وحدت احساس می شود و روح وحدت و برادری در میان بسیاری از گروه های پاکستان مشهود است.
پاکستان مانند سایر کشورهای اسلامی از پدیده تفرقه آسیب هایی دیده است همچنان که شاهد تبعات منفی و ضرر نزاع‌های مذهبی در خاورمیانه بودیم لذا علمای دلسوز این کشور همه در تلاش برای تقویت وحدت هستند و در این راستا جامعه المصطفی به عنوان یک مرکز علمی جهانی در خدمت امت اسلامی و همه مذاهب است تا بتوانیم در این مسیر عزیزان پاکستانی را همراهی و به یکدیگر کمک نماییم.

براساس این گزارش، روز گذشته نیز نشست علمی روابط ایران و پاکستان برای شناسایی راه های توسعه همکاری های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی با حضور هیات جامعه المصطفی العالمیه و اندیشمندان پاکستانی در اسلام‌آباد برگزار شد.

در این نشست، روسای بنیاد علوم پاکستان و مرکز نوآوری، معاونین دانشگاه های مختلف و نخبگان علمی این کشور طی سخنانی با تمجید از جایگاه برتر جمهوری اسلامی ایران در تولید علم و پژوهش، بر نیاز پاکستان برای گسترش همکاری های مشترک با جامعه علمی و دانشگاهی کشور همسایه ایران تاکید کردند.