رئیس جامعةالمصطفی:

ایجاد درگیری در جوامع اسلامی به منظور مهار قدرت مسلمانان است

شیخ عمر فاروق، از چهره‌های علمی و فرهنگی کشور مالی با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جامعةالمصطفی در این دیدار با خوشامدگویی به شیخ فاروق، به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و اظهار داشت: جامعةالمصطفی العالمیه یک دانشگاه اسلامی بین‌المللی است و امروز پذیرای دانش‌پژوهانی از ۱۳۰ ملیت مختلف جهان از جمله کشور مالی است.

وی با اشاره به فعالیت نمایندگی جامعةالمصطفی در کشور مالی، خاطرنشان کرد: مدارک جامعةالمصطفی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه می‌گردد و فراگیران ما در بیش از ۱۶۰ رشته، گرایش و مقطع در سه محور علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی مشغول به تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، جامعةالمصطفی را پذیرای فراگیران از مذاهب مختلف اسلامی خواند و اظهار داشت: برخی از واحدهای جامعةالمصطفی به طلاب اهل سنت اختصاص داشته و در بسیاری از مراکز نیز برادران و خواهران اهل سنت و پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) در کنار یکدیگر مشغول به تحصیل هستند.

وی تقویت اخوت و برادری و کمک به نزدیکی پیروان مذاهب مختلف اسلامی را از راهبردهای اساسی المصطفی و در راستای اهداف عالی انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: جریان‌های افراطی که به تفرقه و اختلاف میان امت اسلام دامن می‌زنند، دانسته و یا ندانسته در مسیر اهداف دشمنان قدم برمی‌دارند. همه ما عضو خانواده بزرگ اسلام هستیم و یکی از سیاست‌های آشکار استعمارگران برای حفظ سلطه خود در همه نقاط عالم، ایجاد تفرقه و انشقاق در میان مردم آن منطقه است.

رئیس جامعةالمصطفی ادامه داد: پیش از آن که استعمارگران انگلیسی وارد هندوستان شوند، صدها سال مسلمانان و هندوها در کنار یکدیگر با صلح و آرامش زندگی می‌کردند اما اولین اقدام استعمارگران ایجاد اختلاف میان آنان بود و در گام بعدی به ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامی پرداختند.

وی دامن زدن به اختلافات و ایجاد درگیری در میان جوامع اسلامی را به منظور مهار قدرت مسلمانان دانست و گفت: امروز دشمنانِ مسلمانان در امر باطل خود اتحاد دارند و دولت امریکا و کشورهای استعماری، در حمایت از رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی پشتیبان یکدیگر هستند؛ اما متأسفانه مسلمانان در حمایت از فلسطین مظلوم قادر به همکاری با هم نیستند. جمهوری اسلامی ایران خود را متعلق به همه مسلمانان و انسان‌های حقیقت‌جو در عالم می‌داند و بر برادری و اتحاد میان ملت‌ها تأکید می‌نماید.

رئیس جامعةالمصطفی در ادامه با اشاره به دستاوردهای چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی و تکنولوژی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی تلاش نموده است از راه توسعه علمی، عزت و جایگاه رفیع مسلمانان را بازیابی نماید و لذا مراکز علمی و تحقیقاتی ایران در سال‌های پس از انقلاب، با توسعه قابل توجهی روبرو بوده است.

وی پیشرفت‌های کشور را مرهون روحیه تلاش و استقلال‌طلبی دانست و گفت: این وعده حق الهی است که اگر در راه خدا ثابت قدم باشیم، حتما به موفقیت دست خواهیم یافت. تمام پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران، به جهان اسلام تعلق دارد و بنابراین از همه برادران دینی خود دعوت می‌نماییم در کنار یکدیگر قرار گیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در پایان با اشاره به جایگاه شخصیت‌هایی همچون شیخ فاروق در نزدیکی و تقویت ارتباط میان ملت‌های مسلمان، اظهار داشت: امیدواریم سفر شما به جمهوری اسلامی ایران، همراه با خیر و برکت و سرآغاز فصل جدیدی از همکاری‌های مشترک باشد.

شیخ عمر فاروق نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در قم و تقدیر از مواضع رئیس جامعةالمصطفی، خاطرنشان کرد: آشنایی جهان اسلام با این اندیشه و گفتمان، قطعا موجب پیشرفت و تعالی مسلمانان در سراسر جهان خواهد بود.

وی با ابراز علاقه برای افزایش همکاری با جامعةالمصطفی، خاطرنشان کرد: امکانات جامعةالمصطفی به ویژه دانشگاه مجازی و موسسه دوره‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی فرصت خوبی را برای دانش‌پژوهان در کشور مالی فراهم آورده است و امیدواریم دانشجویان کشور مالی در آینده استفاده بیشتری از این ظرفیت‌ها داشته باشند.

شیخ فاروق در پایان از فعالیت‌های علمی جامعةالمصطفی در کشور مالی تقدیر و تشکر نمود و این خدمات را موجب پیشرفت و ارتقای جوانان مسلمان در این کشور دانست.