امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه حکیم سبزواری

تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی العالمیه و دانشگاه حکیم سبزواری با حضور مسئولان دو دانشگاه در سازمان مرکزی المصطفی، به امضای طرفین رسید.

رئیس جامعةالمصطفی در این جلسه ضمن خوشامدگویی به آقای دکتر زنگنه اسدی و سایر مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری و عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و سایر شهدای سانحه سقوط بالگرد، اظهار داشت: فقدان رئیس جمهور محترم ضایعه بسیار تلخی است که امیدواریم خداوند متعال خلاء این عزیزان را برای ملت ایران جبران نماید.

وی ایستادگی و حرکت رو به جلوی کشور با وجود حوادث تلخ و ناگوار را بیانگر عمق جایگاه نظام مقدس اسلامی و رهبر معظم انقلاب در قلب ملت شریف ایران دانست و تصریح کرد: آثار و برکات خون شهید برای جامعه، از زندگی آنان کمتر نیست و این مایه تسلی خاطر ماست که بدانیم اگر نعمتی از ما سلب می شود، انشالله خداوند به نحوی دیگر آن را جبران خواهد نمود. امیدواریم کسانی که در ادامه مسئولیت را دست می گیرند، ادامه دهنده راه شهدای عزیز ما باشند و بر عزت و عظمت کشور هر روز افزوده شود.

آیت الله دکتر عباسی در ادامه به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و اظهار داشت: جامعةالمصطفی العالمیه که با این عنوان از سال ۱۳۸۶ به کار خود ادامه داد، امروز به عضویت اتحادیه های معتبر دانشگاهی جهان درآمده است و در واحدهای داخل و خارج از کشور خود، میزبان ده‌ها هزار دانش‌پژوه از ۱۳۰ ملیت مختلف است.

وی با اشاره به ده‌ها سال تجربه علمی – بین المللی جامعةالمصطفی، علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی را سه حوزه دانشی اصلی این مرکز علمی برشمرد و درباره ویژگی‌های هر حوزه دانشی توضیحاتی را ارائه نمود.

آیت الله دکتر عباسی با اشاره به تحصیل هزاران نفر به صورت غیرحضوری در دانشگاه مجازی المصطفی و میزبانی از فراگیران، دانش پژوهان و اساتید دانشگاه‌های مختلف جهان، در موسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی، آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان را یکی از ظرفیت‌ها و تجربیات ارزشمند و منحصر به فرد المصطفی برشمرد.

رئیس المصطفی، توسعه آموزش زبان فارسی را یکی از راهبردهای جمهوری اسلامی ایران برشمرد و ابراز داشت: آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی یکی از زمینه‌های همکاری میان جامعةالمصطفی و مراکز دانشگاهی کشور به شمار می‌آید و باید با یک نگاه تمدنی به این موضوع راهبردی نگریسته شود.

وی پذیرش پیروان مذاهب مختلف اسلامی و سایر ادیان را یکی از ویژگی‌های مهم جامعةالمصطفی برشمرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت‌های دانشگاهی بسیاری خوبی نسبت به بسیاری از کشورها بهره‌مند است و می‌تواند سهم بیشتری در جذب دانشجویان غیرایرانی داشته باشد. جامعةالمصطفی آمادگی دارد تجربیات ارزشمند بین‌المللی خود را در اختیار سایر مراکز علمی و آموزش عالی کشور قرار دهد.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه حکیم سبزواری، خاطرنشان کرد: المصطفی تا کنون ۳۹۰ قرارداد همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی در داخل و خارج از کشور به امضا رسانده است و امیدواریم از این پس شاهد افزایش همکاری‌های دوجانبه میان جامعةالمصطفی و دانشگاه حکیم سبزواری باشیم.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور و سایر شهدای خدمت و ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، ابراز داشت: دانشگاه حکیم سبزواری از دهه ۶۰ در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، علوم پایه و علوم مهندسی به فعالیت علمی، آموزشی و فناوری مشغول است.

وی با اشاره به فعالیت علمی نزدیک به ۷ هزار دانشجو و ۳۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه حکیم سبزواری، یادآور شد: هم اکنون ۳۵۰ کد رشته در مقاطع کارشناسی تا دکتری در این دانشگاه ارائه می‌شود.

آقای دکتر زنگنه اسدی با اشاره به تحصیل حدود ۶۰۰ دانشجوی غیرایرانی و ۴۰۰ دانشجوی مجازی در دانشگاه حکیم سبزواری، اذعان داشت: این دانشگاه به نام یکی از فیلسوفان نامی جهان اسلام نامگذاری شده است و تلاش دارد به سمت “حکمت بنیان” حرکت نماید. همین رویکرد موجب شد بر آن برآییم تا از تجربیات و دانش جامعةالمصطفی در عرصه فعالیت‌های علمی بین‌المللی بهره‌مند گردیم.

شایان ذکر است در ادامه این دیدار دو طرف پیرامون همکاری دوجانبه به تبادل نظر پرداختند و در پایان تفاهم نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه حکیم سبزواری توسط روسای دو مجموعه امضا گردید.