رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان در سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)؛

هجرت طلاب جامعة المصطفی در امتداد هجرت حضرت معصومه(سلام الله علیها) است

حجت الاسلام والمسلمین صالح خطاب به طلاب عنوان کرد: هجرت الهی برای تفقه در دین و صیانت از آن است و این هجرت شما نیز در امتداد هجرت حضرت معصومه(س) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح در سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و ضمن تبریک دهه کرامت در جمع طلاب مرکز آموزش زبان و منعارف اسلامی برادران اظهار داشت: برخی از امام زاده‌ها دارای شأن خاصی هستند و از طرف امام معصوم (ع) تصریح شده اند که یکی از معروف ترین این حضرات، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها هستند که از طرف چند امام معصوم(ع) نسبت به فضایل و مناقب ایشان تأکید شده است.

وی افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند ما اهل بیت حرمی داریم که در قم است و همچنین در کلام ایشان، امام رضا و امام جواد علیهم السلام ثواب زیارت مرقد نورانی این بانوی بزرگوار بهشت بیان شده است یعنی زائر عامل به تعالیم حضرت به سعادت اخروی و رضوان والهی و بهشت می رسد چرا که او آیه و نشانه ای از نشانه های خدا است.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه (ع) به عنوان یک بانوی فاضله عالمه نسبت به معارف و علوم اسلامی و همچنین مسائل و نیازهای روز فقهی و عقلی مردم از آشنایی و آگاهی عمیق برخوردار و در غیاب امام کاظم علیه السلام پاسخگوی نیازهای مردم بودند به نحوی که در یکی از این از این مراجعات وقتی امام کاظم مکتوب پاسخ سوالات این بانو را مشاهده کردند سه بار فرمودند فداها ابوها و فدا شدن نفس مقدس امام معصوم علیه السلام برای شخصی نشان از تایید جایگاه علمی وی است و دوم نشان از تصریح تسلط ایشان بر معنویات و بیان مسائل علمی جامعه است. فلذا مرجعیت علمی حضرت معصومه علیها سلام تحت تربیت امام معصوم امام کاظم یکی از نکات برجسته شخصیتی ایشان بود.

وی تصریح کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها یک مبلغه بود و او به سوی مردم می رفت و در بسیاری از اسناد احادیث به ویژه در دوره زمامداری هارون الرشید و مأمون عباسی نام ایشان در سلسله اسناد وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صالح اظهار داشت: از زمخشری در الکشاف یک حدیث مسلسله نقل شده است که در این حدیث مسلسله حضرت معصومه(س) از فاطمه‌های اهل بیت علیهم السلام و فاطمه زهرا (س) و رسول خدا(ص) نقل کرده است: من مات علی حب آل محمد مات شهیدا که این حدیث بیانگر توسعه فضیلت آل محمد(ص) است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت های برجسته حضرت معصومه(س) در زمان حیاتشان فعالیت ها ی تبلیغی و توسعه تبلیغ بر محور اهل بیت(ع) بود. لذا طلاب المصطفی امروز باید با تأسی از این بانوی علم و فضیلت، با آشنایی نسبت به جایگاه اهل بیت(ع) مردم را با معارف غنی اسلام ناب در جهان آشنا کنند چرا که در روایت داریم لو علموا الناس محاسن کلامنا لاتبعونا.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان اضافه کرد: امروزه نیز در جهان اسلام جوانان سوالاتشان با نسل‌های قدیم فرق می کند لذا یک طلبه باید بتواند نسبت به پاسخ سوالات روز مردم توانمند باشد.

وی افزود: ویژگی سوم حضرت معصومه(س) هجرت ایشان به عنوان یکی از هجرت های ماندگار و بی نظیر در تاریخ بوده است چرا که به دعوت امام معصوم(ع) بوده است و با هدف ادامه و توسعه و محبت اهل بیت(ع) در منطقه انجام شد لذا ایشان به عنوان یک مجاهده فی سبیل الله نقش برجسته ای در توسعه و تبلیغ فرهنگ اهل بیت (ع) ایفا نموده و بسیاری از آثار امروزمرهون این هجرت خالصانه و اثرگذار است.

وی در پایان با بیان این که هجرت شما در امتداد هجرت حضرت معصومه(س) است، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از ویژگی های این بانوی جلیل القدر جایگاه ممتاز علمی حضرت در میان علما و تأثیر آشکار مقام علمی حضرت معصومه(س) به عنوان یک بانوی فاضله و عالمه در شخصیت های بزرگ علمی جهان اسلام است به گونه ای که از ملاصدرا نقل شده است که هر وقت برای من یک مشکل علمی پیش می آمد از روستای کهک پیاده به حرم ایشان مشرف می شدم و با توسل به حضرت جواب می گرفتم و مسئله پیچیده عاقل و معقول در یکی از این تشرف ها و طی یک مکاشفه علمی حل شد.