بزرگداشت عید مبعث در واحد خواهران نمایندگی جامعةالمصطفی در تانزانیا

 مراسم بزرگداشت سالروز مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله در واحد خواهران نمایندگی جامعةالمصطفی در تانزانیا با حضور اساتید و دانش‌پژوهان این واحد برگزار شد.

 در ابتدای این مراسم یکی از اساتید ضمن بیان این نکته که یادآوری بعثت پیامبر به معنای یادآوری یک حادثه تاریخی نیست؛ بلکه هدف این است که به‌عنوان یک مسلمان استقامت و صبر را از پیامبر بیاموزم، اظهار داشت: باید بیاموزم که با توکل بر خدا می توان به همه اهداف الهی و انسانی دست پیدا کرد.

 وی خاطر نشان کرد: پیامبر به مدت سه سال به صورت مخفیانه مردم را به اسلام دعوت می کرد تا اینکه خداوند در قرآن اینگونه به پیامبر دستور می دهد: «فَاصْدَعْ بِمَا تُؤْمَرُ وَأَعْرِضْ عَنِ الْمُشْرِكِينَ إِنَّا كَفَيْنَاكَ الْمُسْتَهْزِئِينَ» ( حجر/۹۴و۹۵)؛ آنچه را مأموریت داری، آشکارا بیان کن! و از مشرکان روی گردان (و به آنها اعتنا نکن)! همانا ما تو را از شر استهزا کنندگان محفوظ نمودیم.

 سخنران این مراسم تصریح کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که پیامبر ما خودش اولین شخصی بود که به خدا ایمان آورد و باعث شد تا دیگران هم به خدا ایمان بیاورند. «آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ» (بقره/۲۸۵)

 وی افزود: خداوند فرموده بود: «اعرض عن المشرکین»؛ به عبارتی یعنی اینکه برو من هواتو دارم. اما چطوری؟؛ خدا می فرماید که ای انسان مومن، من لشکر آسمان و زمین را میفرستم برای کمک تو. «هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَعَ إِيمَانِهِمْ ۗ وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا»(فتح/۴)

 این استاد نمایندگی جامعةالمصطفی یادآور شد: این معنایش این است که وقتی یک جماعتی، یک ملتی در این راه حرکت کنند، بادهای موافق الهی یعنی همان سنتهای آفرینش به اینها کمک خواهند کرد.

 سخنران بعدی برنامه استاد خانم ریاض نیز هدف بعثت پيامبران را طی موارد ذیل بیان کردند:

 ۱ – دعوت به توحيد و يكتا پرستي و قبول نكردن طاغوت ها

 وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ ۖ

 ۲ – اصلاح فردي و اجتماعي در همه زمينه ها

 ۳ – اجراي عدالت

  در ادامه مراسم، مولودی خوانی و همخوانی دعای یا من ارجوه… توسط طلاب انجام شد و با قرائت دعای فرج به پایان رسید.