دیدار طلاب مدرسه المهدی با مسئولان مجتمع آموزش عالی زبان و فرهنگ شناسی

طلاب مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی با مدیران و مسئولان مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین ساجد رئیس مجتمع ضمن خوشامدگویی به طلاب و مسئولین مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی، با اشاره به آیه ” إِنَّ الَّذينَ آمَنوا وَالَّذينَ هاجَروا وَجاهَدوا في سَبيلِ اللَّهِ أُولئِكَ يَرجونَ رَحمَتَ اللَّهِ وَاللَّهُ غَفورٌ رَحيمٌ ” خطاب به طلاب افزود: مصداق این آیه طلاب هستند زیرا طلاب المصطفی کسانی هستند که از کشورهای خود هجرت کرده تا مبانی دین را یاد بگیرند و برگردند و مبلّغ دین باشند. این توفیقی است که خداوند به شما عنایت کرده است و این نعمت بسیار بزرگی است که از میلیون ها نفر انتخاب شدید تا مشکلات و گره مردم که بر سر راهشان هست را باز کنید. مشتاقانی از سراسر دنیا منتظر هستند که طلاب برگردند و به آنها خدمت کنند.

رئیس مجتمع در ادامه اظهار داشت: مهم تر از تعلیم، مسائل فرهنگی و تربیتی است. زیرا سیره شما مردم را تحت تأثیر قرار می دهد. لذا تأکید من به بحث اهتمام بیشتر طلاب در خصوص مسائل معنوی و اخلاق است.

حجت الاسلام والمسلمین ساجد طلاب را به مطالعه سیره علمای بزرگ سفارش کرده و گفت: طلاب باید مسلّح به علم، تقوا و خواندن نماز شب بشوند. ایشان ضمن بیان این نکته که طلبه ها به علم روز باید آشنا بشوند افزودند: یکی از مهمترین ارکان علم روز، یادگیری زبان و فرهنگ است. علمای ما اگر مسلّط به زبان و فرهنگ باشند، درّ نایاب هستند و همه جا استفاده می شوند.

رئیس مجتمع زبان و فرهنگ شناسی با اشاره به این که ما داشته های غنی ای داریم و این داشته ها باید با فهم و فرهنگ مردم قالب بندی بشوند، یادآور شد: این قالب بندی تنها با یادگیری زبان و فرهنگ را اتفاق می افتد. لذا مجتمع زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی المصطفی با همین استراتژی بنا شد و توفیقات خوبی هم داشته است.

وی در ادامه ضمن برشمردن حوزه های دانشی المصطفی و رشته ها و سطوح مختلف مجتمع زبان، بیان داشت: این مجموعه با تلاش همکاران در ۲۲ زبان فعّال است و رشته های مختلفی مجوز گرفته شده و علوم اسلامی به زبانهای مختلف در مقاطع گوناگون در این مجتمع تدریس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ساجد در پایان نسبت به علاقه مندی طلاب به ادامه تحصیل در این مجتمع ابراز امیدواری کرد و ابراز داشت: ان شاء الله طلابی که به این مجتمع می آیند با یادگیری زبان و فرهنگ، بتوانند با زبان و فرهنگ دنیا گفتمان کنند و گفتمان اسلام ناب را انتقال بدهند.

در پایان این جلسه هر یک از رؤسای مدارس عالی مجتمع زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی به معرفی مدارس پرداخته و طلاب را با رشته ها و مقاطع آشنا کردند.