سوگواره پیامبر رحمت در مدرسه عالی خواهران گلستان

همزمان با 28 صفر سوگواره پیامبر رحمت در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان برگزار شد.

در این برنامه سرکار خانم سید النگی استاد حوزه و دانشگاه به ایراد سخن پرداخت و عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم پیامبر گرامی اسلام را به عنوان اسوه و الگویی نیکو معرفی کرده و از مسلمانان می‌خواهد از آن حضرت پیروی کرده و از مخالفت با ایشان بپرهیزند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: ایشان به هدایت امت حریص و دلسوز امت خود بودند؛ بگونه ای که اگر می خواستند پیامبر را معرفی کنند، دلسوزی و شفقت ایشان بسیار برجسته می نمود؛ به حدی که خداوند در قرآن کریم فرموده است : “لعَلَّک باخِعٌ نَفْسَک عَلی آثارِهِمْ إِنْ لَمْ یؤْمِنُوا بِهذَا الْحَدِیثِ أَسَفاً.”

دکتر سید النگی در ادامه خاطرنشان کرد: پیامبر خدا خود الگوی عملی بود. اگر پیامبر خدا دعوت به انفاق می کرد، خود پیشگام بود. امیرالمؤمنین در نهج البلاغه می فرماید: وقتی جنگ سخت می شد، همه به پیامبر پناه می بردند. اگر سخن از عبادت بود؛ به مردم نمی فرمود: شما نماز بخوانید! بلکه بگونه ای به فرایض و تبلیغ دین عمل می نمود که آیه نازل شد: “طه، ما أَنْزَلْنا عَلَیک الْقُرْآنَ لِتَشْقی” (ما این قرآن را نازل نکردیم اینقدر خودت را به زحمت بیاندازی!)

شایان ذکر است تلاوت آیات قرآن کریم و هدیه آیات قرائت شده به پیامبر صلی الله علیه و آله ،قرائت دکلمه در سوگ آن حضرت و پخت و توزیع نذری از دیگر برنامه های این سوگواره بوده است.