آیت الله محمدی:

زندگی و مرگ اولیایی الهی مایه برکت است

امروز ایران اسلامی ام القرای حکومت دینی و معارف اسلامی است / لقب دانشمند برای ابن سینا کوچک است و بنده به عنوان انسان کامل از ایشان نام می برم / رهبر کبیر ما حضرت امام خمینی(قدس سره) در عصر حاضر مصداق شجره طیبه بود/ علمای دین بر قلب و روح جامعه همچون خورشید می تابند.

اختتامیه کنفرانس بین المللی انسان شناسی در اندیشه فلسفی ابن سینا با سخنرانی رئیس بنیاد ابن سینا شناسی همدان ادامه یافت.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در این کنفرانس اظهار داشت: امروز ایران اسلامی ام القرای حکومت دینی و معارف اسلامی است و در راستای آن، همدان دیار عقل و رحمت و عشق و ارادت و دارالمومنین می باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، همدان دارالمجاهدین است.

رئیس بنیاد ابن سینا شناسی، هم نامی ابن سینا با امام حسین(علیه السلام) را مایه افتخار شیخ الرئیس خواند و ابراز داشت: در این نشست که اقایان به عنوان دانشمند از ایشان یاد میکنند، اما لقب دانشمند برای ابن سینا کوچک است و بنده به عنوان انسان کامل از ایشان نام می برم. متاسفانه امروزه دشمنان به واسطه دست دوستان نادان، چهره این مفاخر را تخریب می نمایند.

وی ادامه داد: در ایران کمتر شهری به اندازه خطه همدان مفاخردارد. در احوالات ایشان آمده است هر سه روز یک دور قرآن ختم می کردند. بو علی تنها بود و نه استاد داشت و نه شاگرد؛ لذا مجبور شد تمام علوم را خود تولید کند. علوم وارداتی مشکل ما را حل نمی کند و ما باید دانش را خودمان تولید نماییم.

آیت الله محمدی در ادامه اظهار داشت: در این عالم دو نمونه درخت وجود دارد؛ نخست شجره طیبه که ریشه آن در اعماق زمین است و در چهار فصل میوه می دهد؛ و دیگری شجره خبیثه. لذا علامه طباطبایی در تبیین شجره طیبه، انسان را معرفی می کند که می تواند به اوج کمالات برسد و همواره در چهار فصل میوه دهد. با بوعلی پژوهی و شناخت شخصیت ایشان، شجره طیبیه را خواهیم یافت که اوج کمال انسان می باشد و همچنین رهبر کبیر ما حضرت امام خمینی(قدس سره) در عصر حاضر مصداق شجره طیبه بود.

وی  زندگی و مرگ اولیایی الهی را مایه برکت خواند و تصریح کرد: علمای دین بر قلب و روح جامعه همچون خورشید می تابند و امید است کشورهای اسلامی به واسطه وجود علما و دانشمندانی همچون ابن سینا، به وحدت های فرهنگی و اجتماعی دست یابند.